komnata solna / jaskinie solne / jaskinia solna jama / budowa

Budowa

Wejście do jaskini zorientowane jest w kierunku wschodnio-południowy-wschód i znajduje się na wysokości 585 m.n.p.m. Długość jaskini wynosi 40 m, a jej głębokość - 5 m. Jest to jaskinia prawie pozioma, której końcowa część częściowo lub miejscami całkowicie znajduje się pod wodą. Solna Jama powstała w marmurach. Za jej otworem ciągnie się szeroki korytarz (przy zwiedzaniu – konieczna latarka), od którego po prawej stronie usadowiło się kilka niedużych wnęk. W stropie zauważyć można równie niewielkie kominy. W odległości ok 10 m od wejścia korytarz skręca w kierunku zachodnim. Od niego po lewej odchodzi korytarz boczny o długości 5 m, który stromo wznosi się do góry by po chwili połączyć się szczeliną z powierzchnią. Korytarz główny biegnie jeszcze przez 15 m po czym przechodzi w szczelinę, a przy końcu odchodzi od niego w lewo inny niski, zalany wodą korytarz zakończony syfonem. Z prawej strony korytarza głównego znajduje się salka z niewielkim jeziorkiem, którego głębokość sięga 3m. Salka ta łączy się dwoma przejściami z wspomnianym wcześniej zalanym korytarzem. Przejścia te znajdują się pod wodą: jedno okresowo, a drugie – stale. W jaskinie nie występują nacieki.